Till innehållet

Säterigården i Mölnlycke

Säterigårdens äldreboende vänder sig till demenssjuka personer. Boendet ligger naturskönt i Säteriets bostadsområde i Mölnlycke med närhet till både kommunikationer och natur.

Foton: Emmy Jonsson

Det är viktigt att du är frisk och symtomfri vid besöket. Tillämpa också god handhygien och håll avstånd till brukarna.
Information om covid-19

Boendemiljö inomhus

Säterigården har 24 lägenheter fördelat på två enheter. På varje våning finns en gemensam matsal/sällskapsrum med teve och tillgång till balkong.

Boendemiljö utomhus

Boendet är beläget i ett bostadsområde med närhet till promenadstråk och natur. På boendets framsida finns en innergård med gott om sittplatser.

Personal

På Säterigården finns personal tillgänglig dygnet runt. Arbetsterapeut och fysioterapeut besöker boendet på teamträffar varje vecka eller utifrån behov. Sjuksköterska finns att tillgå dygnet runt och läkare finns kopplad till boendet. Gemensamt ansvarar vi för att brukarna och deras anhöriga ska känna sig trygga med den omsorg och vård som ges.

Är du intresserad av att arbeta på Säterigården eller på något annat av våra fina äldreboende, välkommen att höra av dig. Arbeta i Härryda kommun.

Ansökan

För mer information eller för att ansöka om lägenhet på något av kommunens boenden är du välkommen att ringa handläggarenheten: 031-724 65 90. Omsorgshandläggarna tar emot din ansökan och utreder ditt behov. Du får därefter ett beslut.

Telefontid:

måndag 13-14.30
tisdag till fredag 9.30-11

Symbol för servicegaranti, knuten hand med tumme upp.

Servicegarantier

Plats inom tre månader

Härryda kommun garanterar en plats på särskilt boende inom tre månader efter fattat beslut. Om vi inte kan erbjuda detta kompenseras brukaren med två månaders fri hemtjänst.
Särskilt boende - servicegaranti gällande platstilldelning

Fast omsorgskontakt från första dagen

Du som fått beslut om särskilt boende erbjuds en fast omsorgskontakt bland vårdpersonalen. Omsorgskontakten har ett särskilt ansvar för att hålla kontakt med dig, dina anhöriga och berörda yrkesgrupper inom sjukvården. Vem som blir din fasta omsorgskontakt får du besked om samma dag som dina insatser påbörjas.

Anser du att vi inte uppfyller garantin ska du så snart som möjligt höra av dig till kommunens kontaktcenter på e-post kommun@harryda.se eller telefon 031‑724 61 00. Ansvarig chef kommer sedan att kontakta dig för uppföljning och dialog kring hur vi kan lösa den uppkomna situationen. Dina synpunkter utgör en viktig del i vårt förbättringsarbete.

Servicegarantierna ska förtydliga kommunens konkreta ambitioner inom olika områden. Om kommunen inte uppfyller en garanti i ett enskilt fall innebär det inte att kommunen medger att vi har gjort fel i juridisk mening.
Härryda kommuns servicegarantier

Kan vi göra sidan bättre?

Lämna dina synpunkter



Ange din e-postadress om du önskar svar på din synpunkt
Senast ändrad: 2023-02-01