Kontakt
Lyssna

E-faktura för leverantörer

Härryda kommun önskar i första hand ta emot leverantörsfakturor i Svefakturaformat och i andra hand i pappersformat som skannas in. För att allt ska fungera så smidigt som möjligt, ange följande uppgifter på fakturor till oss:.

Fakturaadress

Härryda kommun
Box 20
435 21 Mölnlycke

Fakturan ska innehålla följande information

  • Förfallodatum
  • Fakturabelopp
  • Att F-skattesedel finns
  • Post- och bankgironummer
  • Organisationsnummer
  • MottagningsID (uppges av beställaren)
  • Leveransadress
  • Beställarens namn

Skicka E-faktura i Svefakturaformat

Härryda kommuns VAN-operatör är InExchange. För mer information hur ni kommer igång med fakturering via Svefaktura eller hur ni rent tekniskt skickar fakturor kontakta Inexchange på telefonnummer: 0500-44 63 60

Mottagningsid är obligatoriska vid beställning och fakturering samt är kommunens referensnummer. E-fakturor som inte innehåller mottagningsid skickas tillbaka till leverantör eller fastnar hos VAN-operatören.

Mottagningsid består av tre bokstäver och fyra siffror, till exempel: ADM0209. Fungerar ej med mellanslag eller kombinerat med namn. Rätt mottagningsid uppges av kommunens beställare i samband med beställning av en vara eller tjänst.

Kommunens GLN nummer är: 7340054500129

Betalning

Härryda kommun betalar fakturan 30 dagar efter fakturadatum, om inte annat avtalats. Om detta är en helgdag sker betalningen först påföljande arbetsdag. Vi vill inte ha några reklamutskick tillsammans med fakturan.  

Övrig post

Fakturor som innehåller känsliga personuppgifter ska skickas till den vanliga adressen:

Härryda kommun
Verksamhetens namn/person
435 80 Mölnlycke

Det är viktigt att leverantörerna följer instruktionerna för vad som ska anges på fakturan. Eftersom vi hanterar stora mängder fakturor så kommer vi att skicka tillbaka de fakturor som inte innehåller den information som vi specificerat ovan. Betalningsperiod räknas då efter ny ankomstregistrering.